Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
22 Mei 2012 - 16:38:25 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: gekke muntjes  (gelezen 1982 keer)
repelsteeltje@
groentje
*

« Gepost op: 13 Januari 2005 - 19:16:48 »

:)ik heb een paar muntjes waar een hert op staat met gewei op het hoofd, hoofd naar beneden en een lijntje onder het is koperkleurig en omringt met bloemenhoofdjes en blaadjes er staan ook rare teksten bij op de voorkant staat een mannenhoofd naar rechts kijkend en heeft lang halfkrullend haar wie weet wat dit is ps ik krijg de foto er niet bijgezet maar kan hem wel mailen
thanks Roll Eyes Roll Eyes
RobKooy (Overleden)
full lid

Geslacht: Man

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Antwoord #1 Gepost op: 13 Januari 2005 - 20:36:38 »

repelsteeltje@ zond mij drie plaatjes van honderden Kbytes in .jpg
Helaas veel te donker en veel te onscherp. Eén van de plaatjes (het beste van de drie) heb ik ontdaan van de overtollige randen en verkleind. Ik hoop dat iemand hierop nog iets kan zien, al heb ik daar weinig vertrouwen in.
Rob Kooy
« Laatste verandering: 17 Januari 2005 - 10:41:46 door RobKooy » Gelogd

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
Senior
full lid

Gezocht: onbeschreven eurovarianten!

« Antwoord #2 Gepost op: 13 Januari 2005 - 23:11:01 »

Ik heb de munten wat lichter gemaakt en verder naar elkaar toe verplaatst (minder KB). Zo te zien gaat het telkens om dezelfde 5 munten en wordt er ook maar één kant van elke munt vertoond. Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar wellicht heeft repelsteeltje@ dit gedaan omdat de andere kant van de 'munten' glad is. In dat geval zou het om naslagen kunnen gaan die in de laatste decennia als o.a. reclamemateriaal gebruikt zijn. Omdat ik niet weet welke verschillende naslagen er bestaan en omdat de afbeeldingen onduidelijk blijven wil ik mij daar echter niet op vast leggen. Het zou plezierig zijn als repelsteeltje@ ons wat meer info over de andere zijden zou kunnen verschaffen. De afbeeldingen doen mij in elk geval Grieks aan.
Groeten,

Senior
« Laatste verandering: 17 Januari 2005 - 10:43:39 door RobKooy » Gelogd

Vanaf begin maart 2005 zal ik gedurende langere tijd niet meer op het forum actief zijn. Kijk hier voor meer info.

Kijk op mijn website voor info over varianten en de nieuwste euro-overzichten.
repelsteeltje@
groentje
*

« Antwoord #3 Gepost op: 14 Januari 2005 - 11:01:53 »

de munten zijn er maar drie waarvan twee voor en achter los van elkaar zijn de kleine heeft een hoofd met een soort koordvlecht en is maan aan een zijde bedruckt ik denk gegoten
RobKooy (Overleden)
full lid

« Antwoord #4 Gepost op: 14 Januari 2005 - 13:22:32 »

In deze thread had repelsteeltje@ al eerder een wat nadere beschrijving van zijn muntjes gegeven.
Rob Kooy
« Laatste verandering: 14 Januari 2005 - 13:33:24 door RobKooy » Gelogd

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
Senior
full lid

« Antwoord #5 Gepost op: 14 Januari 2005 - 14:59:55 »

de munten zijn er maar drie waarvan twee voor en achter los van elkaar zijn de kleine heeft een hoofd met een soort koordvlecht en is maan aan een zijde bedruckt ik denk gegoten
Dit lijkt mijn vermoeden te bevestigen dat het inderdaad om recente replica's gaat die als educatief/reclame materiaal gedient hebben.
Groeten,

Senior

Vanaf begin maart 2005 zal ik gedurende langere tijd niet meer op het forum actief zijn. Kijk hier voor meer info.

bart
full lid

moderne wereldmunten: een passie!

« Antwoord #6 Gepost op: 14 Januari 2005 - 15:03:12 »

En het zou dan ook om Griekse munten of replica's van Griekse munten gaan,gezien hij in de andere thread het Griekse woord Basileus beschrijft, het Griekse woord voor koning.

groeten
bart

wereldmunten van 1750 tot nu!
repelsteeltje@
groentje
*

« Antwoord #7 Gepost op: 14 Januari 2005 - 17:42:16 »

hoikes bestaat er ergens een soort abc van oude griekse munten ttz.bv.een driehoek of een gekke omgekeerde 3 of wat is een A,c,h enz groetjes peter Undecided Grin
Senior
full lid

« Antwoord #8 Gepost op: 14 Januari 2005 - 18:37:52 »

@ repelsteeltje@:

Hier en hier een paar links. Als je met een zoekmachine op zoekt gaat naar 'grieks alfabet' kom je nog veel meer links tegen.
Groeten,

Senior

Figleaf
Beheerder
full lid

Eerst het boek, dan de munt.

« Antwoord #9 Gepost op: 14 Januari 2005 - 22:46:30 »

Negatieve informatie is ook informatie  Sad Het is in ieder geval niet iets uit de serie imitaties van klassieke munten van BP. In de serie van 10 zitten deze Griekse imitaties: stater van Neapolis (Gorgonenkop). tetradrachme uit Athene (uil). de keerzijden dragen een reclametekst, waardoor ze onmiddelijk als imitatie te herkennen zijn.

Peter

Een gedetermineerde munt heeft nieuw leven gekregen.
RobKooy (Overleden)
full lid

« Antwoord #10 Gepost op: 15 Januari 2005 - 00:05:43 »

Bijgaand nog een ander en duidelijker plaatje dat repelsteeltje@ mij toezond.
Rob Kooy

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: