Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
22 Mei 2012 - 16:01:17 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 2 [3]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Over het vernieuwd muntenforum.  (gelezen 4904 keer)
PB
full lid

ik hou van dit forum!

« Antwoord #30 Gepost op: 26 Januari 2005 - 16:36:43 »

Het is misschien wel erg laat maar door afwezigheid van het forum heb ik niet kunnen reageren. Ik wil Rudy nog complementeren met het overzetten van het forum, wat een hele klus moet zijn geweest.   Kiss

Het is (behoorlijk) wennen aan de nieuwe layout, mede door de donkere achtergrond van het oude forum met de goed leesbare letters waardoor dit forum zich duidelijk onderscheidde van andere fora. Ik had het niet erg gevonden wanneer de donkere achtergrond ook hier weer zou zijn,  Lips Sealed  maar met de grotere mogelijkheden en de wetenschap dat kwaliteit niet door een kleur bepaald wordt, is het terug een tof forum !  Smiley

Groeten,
PB Smiley
Senior
full lid

Gezocht: onbeschreven eurovarianten!

« Antwoord #31 Gepost op: 28 Januari 2005 - 01:31:17 »

PB is na lange tijd weer online en vrijwel meteen gaat het forum off-line... Zit er een verband tussen deze zaken? Tongue

Maar goed, ik ben wèl benieuwd wat de echte oorzaak van deze tijdelijke uitval was en ik denk dat ik niet de enige ben. Kun je ons een korte verklaring geven Beirnaert Rudy? Problemen met hackers, iets met de server, installatie nieuwe software of nog iets anders?
Ik ben in elk geval blij dat het forum weer online is! Cheesy
Groeten,

Senior

Vanaf begin maart 2005 zal ik gedurende langere tijd niet meer op het forum actief zijn. Kijk hier voor meer info.

Kijk op mijn website voor info over varianten en de nieuwste euro-overzichten.
Beirnaert Rudy
Administrator
full lid

Geslacht: Man

Aankoop munten van de Zuidelijke Nederlanden.

« Antwoord #32 Gepost op: 28 Januari 2005 - 06:07:10 »

Het laatste bericht dat ik heb gezien was:
Dat er te veel users online waren.
Dit was om 06.15 uur.
Dan heb ik direct een bericht verzonden naar het hosting bedrijf.
Voor de middag had ik nog altijd geen bericht terug. Dan heb ik gebeld met de vraag hoe het nu eigenlijk zit. Toe zijn ze in actie geschoten.
We hebben samen de database nagezien en eventuele fouten in het forum zelf.
Op dat moment waren we met 4 mensen aan het zoeken naar een fout.
Het ergste was nog dat er geen te vinden was. Dan nog maar eens gebeld en wat e-mails verzonden maar er was geen enkele aan- of opmerking. Dan heb ik de bestaande copy gebruikt en alles was rond 22.00 uur terug online.
Van dit oponthoud heb ik gebruik gemaakt om de nieuwe versie van smf te installeren.
De vorige was een beta versie.

Groeten,
Beirnaert Rudy

Wij zijn goed bezig op het muntenforum. Mijn dank gaat zeker uit naar de moderators!!!
Goodies
full lid

-

« Antwoord #33 Gepost op: 28 Januari 2005 - 23:05:41 »

Te veel users?? Dat klinkt als een heuse aanval! De vandalen!? Wat een geluk dat de deskundigen er op tijd bij waren!

Beirnaert Rudy U bent onze held !!
« Laatste verandering: 28 Januari 2005 - 23:09:52 door Goodies » Gelogd
Mischaop82
full lid

« Antwoord #34 Gepost op: 28 Januari 2005 - 23:16:58 »

.
« Laatste verandering: 09 Juli 2010 - 00:42:46 door Mischaop82 » Gelogd

Lid van de club van 1482 !!!   1610/1673.
Goodies
full lid

-

« Antwoord #35 Gepost op: 28 Januari 2005 - 23:26:29 »

Tsja bij een aanval gaan er allerlei dingen mis. Wellicht is de opslag van "Statistieken" helemaal niet meer aan de beurt (kunnen) komen juist doordat het forum te veel aanmeldingen in een keer te verwerken kreeg. Maar de preciese oorzaak van zoiets.. je krijgt eerst een foutmelding, de zaak crasht, je bestanden gaan stuk, dat is wat je ziet... We boffen nog dat het zo snel is opgelost. Ik ken het klappen van de zweep bij dit soort dingen, ben zelf actief op internet.

Mischaop82
full lid

« Antwoord #36 Gepost op: 28 Januari 2005 - 23:39:26 »

.
« Laatste verandering: 09 Juli 2010 - 00:43:19 door Mischaop82 » Gelogd

Lid van de club van 1482 !!!   1610/1673.
Senior
full lid

Gezocht: onbeschreven eurovarianten!

« Antwoord #37 Gepost op: 29 Januari 2005 - 02:14:34 »

Zoals Beirnaert Rudy aangeeft heeft hij een kopie gebruikt om het forum weer online te krijgen. En aangezien die kopie natuurlijk is gemaakt vóór die 'aanval' of wat het ook geweest is, zijn daarop geen abnormale gegevens te zien. De aanval van 139 users die we een keer gehad hebben was blijkbaar geen probleem voor de beveiliging, zodat het forum toen is blijven doordraaien (geen kopie nodig) en de gegevens van die aanval behouden zijn.

Als ik mij hierin vergis hoor ik dat graag.
Groeten,

Senior

Vanaf begin maart 2005 zal ik gedurende langere tijd niet meer op het forum actief zijn. Kijk hier voor meer info.

Kijk op mijn website voor info over varianten en de nieuwste euro-overzichten.
Beirnaert Rudy
Administrator
full lid

Aankoop munten van de Zuidelijke Nederlanden.

« Antwoord #38 Gepost op: 29 Januari 2005 - 06:57:33 »

Deze e-mail heb ik ontvangen van mijn hosting bedrijf:

Na onderzoek is er gebleken dat er niets mis is met onze servers. Wel blijkt uw database beschadigd te zijn door de forumsoftware.
Aangezien het een RC release raden wij u aan te upgraden naar een stabiele versie (is trouwens beschikbaar) Onze technici hebben ook phpmyadmin geinstalleerd om uw database te beheren.
Wij raden u ook aan om regelmatig uw database te backuppen en geen RC releases te gebruiken omdat deze niet stabiel zijn.

Dus heb ik deze raad maar opgevolgd en de nieuwe versie geplaatst.
Gr,
Rudy

Wij zijn goed bezig op het muntenforum. Mijn dank gaat zeker uit naar de moderators!!!
Figleaf
Beheerder
full lid

Eerst het boek, dan de munt.

« Antwoord #39 Gepost op: 29 Januari 2005 - 08:55:49 »

backuppen... Die zetten we bij upgraden en updaten Cry

Peter

Een gedetermineerde munt heeft nieuw leven gekregen.
Goodies
full lid

-

« Antwoord #40 Gepost op: 29 Januari 2005 - 13:44:18 »

Recente backup is beschikbaar, blijkbaar !!  Cheesy Er zijn namelijk geen submits (van mij) verloren gegaan tot een uurtje (?) voor de crash ongeveer middernacht. Ik was toen net bezig met die submit over de Frederik II denarius (Middeleeuwen), deze lukte niet meer: ik kreeg een Database Error bij het opslaan. Helaas zat ik toen niet op te letten hoe laat het precies was, in elk geval weet ik zeker dat de Neverending Story in  het MuntCafe nog om 23:20 door mij is bijgewerkt, deze tekst staat er gewoon nog .. dus er is niet meer dan een uur forum-inhoud verloren gegaan.
Pagina's: 1 2 [3]   Omhoog
  Print  

Ga naar: