Beirnaert Rudy
Administrator
full lid

Geslacht: 
Aankoop munten van de Zuidelijke Nederlanden.
|
 |
« Gepost op: 25 December 2004 - 15:13:23 » |
|
Eindelijk staat het nieuw muntenforum online. Ik heb het lang tegen gehouden. De reden was voor mij het overbrengen van alle berichten naar het nieuwe forum. Ja ik kon het oude muntenforum laten staan en op een andere server een nieuw forum zetten. Maar dat werkt natuurlijk niet gemakkelijk voor de leden. Daarom heb ik nu alles samen gebracht en dit was niet zonder hindernissen hoor. Als je problemen hebt of opmerkingen (ik ga je niet doodschieten) mag je die hier plaatsen a.u.b. Groeten en bedankt. Rudy
|
|
|
|
|
|
Wij zijn goed bezig op het muntenforum. Mijn dank gaat zeker uit naar de moderators!!!
|
|
|
|
pickles
Gast
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 25 December 2004 - 15:26:32 » |
|
Ik heb problemen met het lezen, zit met m'n neus op het scherm geplakt. Kleuren staan mij ook niet aan, zoals Bugs al zei, ''vorige kwam warmer over öf toch iets in dien aard. En dan mag je nu beginnen schieten! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Senior
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 25 December 2004 - 16:21:40 » |
|
@ Beirnaert Rudy:
Ik ben nog maar net binnengekomen op het vernieuwde forum, en in elk geval is er één ding ten goede veranderd. Ik kan weer in mijn uitbox terecht! Ik heb meteen meer dan de helft van de berichten verwijderd. In de komende tijd zal ik het nog wel verder terugbrengen.
Enkele opmerkingen over de opmaak van het forum:
- ik denk dat de marges aan de zijkanten wel wat smaller kunnen. Dat is nu zo'n halve centimeter en hoeft van mij niet meer te zijn dan 2 milimeter. Dat lijkt weinig, maar de effectieve ruimte van het forum op mijn beeldscherm wordt er toch behoorlijk door vergroot. Bovendien verwacht ik dat het rustiger leest.
- terwijl ik dit aan het typen ben zie ik ook dat er plek is voor meer smilies! Ik wwet niet of er meer smilies toegevoegd kunnen worden, maar mag ik een aantal voorstellen doen? 1) 'lekker puh!' (een uitstekende tong in een vrolijk gezichtje, dus anders dan de 'hè bah' met een tong in een verveeld gezichtje); 2) 'goed zo!' (duim omhoog); 3) 'slechte zaak!' (duim naar beneden); 4) 'attentie' (groot uitroepteken).
In de komende dagen volgen wellicht nog meer ideeën. Voor nu in elk geval een goede kerst toegewenst! Groeten,
Senior
|
|
|
|
|
|
Vanaf begin maart 2005 zal ik gedurende langere tijd niet meer op het forum actief zijn. Kijk hier voor meer info. Kijk op mijn website voor info over varianten en de nieuwste euro-overzichten.
|
|
|
|
Senior
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 25 December 2004 - 16:38:45 » |
|
Aanvullinkje:
- functieknoppen (blauwe rechthoekjes) zijn vrij onduidelijk. Andere kleur en lettertype helpt mogelijk al veel; - verschil tussen 'sticky' en 'non-sticky' mag van mij wel duidelijker (dikke punaise in beeld o.i.d.).
Groeten,
Senior
|
|
|
|
|
|
Vanaf begin maart 2005 zal ik gedurende langere tijd niet meer op het forum actief zijn. Kijk hier voor meer info. Kijk op mijn website voor info over varianten en de nieuwste euro-overzichten.
|
|
|
|
Senior
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 25 December 2004 - 17:34:32 » |
|
En nòg een paar opmerkingen  : Een aantal nieuwe functies gevonden bij de Statistieken en bij de Profielinfo. Leuk! De forumhistorie per maand is nog steeds zichtbaar, maar die per dag niet (afgelopen 30 dagen). Komt dat omdat er nog geen dag voorbij is gegaan sinds het forum vernieuwd is? Ik zou het in elk geval erg leuk vinden als deze functie weer terug komt, er kunnen interessante dingen uit af te lezen zijn. Als ik naar een lid wil zoeken moet ik door 60 pagina's bladeren. Hoewel de leden op diverse manieren op volgorde gezet kunnen worden (wat ontegenzeggelijk kan helpen) kan er per klik slechts 2 pagina's verder gebladerd worden. Nogal vervelend als je rond pagina 30 moet wezen... Is het mogelijk om iets in te bouwen zodat er ook met b.v. 10 bladzijden tegelijk gebladerd kan worden? Hoe meer leden we krijgen hoe handiger dit wordt. Groeten, Senior
|
|
|
|
|
|
|
|
|
eu-Robert
Volledig lid

Geslacht: 
Heb elkaar lief!
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 25 December 2004 - 17:46:26 » |
|
@Senior: Hier  heb  je  er 3! (Klik op 'citeer' om de code te zien.) Edit: 
|
|
|
|
« Laatste verandering: 25 December 2004 - 18:17:49 door eu-Robert »
|
|
|
|
|
RonnyD
Volledig lid

Geslacht: 
Dit forum is het helemaal !
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 25 December 2004 - 21:16:25 » |
|
Rudy, ziet er zeer goed uit.
De help knop doet het volgend mij niet, of is nog niet klaar.
Groeten, Ronny
|
|
|
|
|
|
Verzamel Belgische munten (vanaf 1830) + Euromunten
|
|
|
|
Willy68
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 25 December 2004 - 21:33:09 » |
|
@ Senior,
Die info per dag is gewoon zichtbaar, klik maar op de maand en het staat er keurig per dag gerangschikt.
Groetjes Willy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
RonnyD
Volledig lid

Geslacht: 
Dit forum is het helemaal !
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 25 December 2004 - 21:51:01 » |
|
een prutske dat misschien wel correct is, ik weet het niet, gewoon ter info :
de grote avatars krijgen een scroll-barr onder de foto, dit was vroeger niet, dan werd gewoon de hele foto getoond. Ik vind deze werking wel beter hoor.
Ronny
|
|
|
|
|
|
Verzamel Belgische munten (vanaf 1830) + Euromunten
|
|
|
|
|
|
Senior
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 26 December 2004 - 00:09:03 » |
|
@ eu-Robert: Bedankt, vooral de 2 duimpjes vind ik goed. Over het uitroepteken ben ik minder te spreken.
@ Willy68: Bedankt, dat had ik dus nog niet gezien!
@ Beirnaert Rudy: - de laatste maanden staan in de forumhistorie bovenaan, maar als een maand aangeklikt worden komen de laatste dagen onderaan. Kan de volgorde van de dagen misschien omgekeerd worden? Op die manier lopen maanden en dagen in dezelfde richting op (laatste bovenaan).
- kun je de door eu-Robert gegeven duimpjes misschien vastzetten in de smiliebalk?
- niet alleen zijn sommige avatars slechts gedeeltelijk te zien, maar voor sommige namen (bv. 'Eurovaerzamelaar') zijn óók slechts gedeeltelijk te zien. Misschien dat een gedeelte van de ruimte die verkregen wordt door het versmallen van de marges aan de zijkanten van het forum (zie mijn eerste opmerking in deze thread) gebruikt kan worden om de kolom met persoonsgegevens iets breder te maken?
Alvast bedankt! Groeten,
Senior
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
den_pdg
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 26 December 2004 - 10:45:12 » |
|
Hoi, Op het eerste zicht loopt alles perfect op het nieuwe forum. Ik heb zelfs het gevoel dat ie in reactie snelheid is verbeterd. Ik heb even mijn profielfoto wat moeten verkleinen maar dat was natuurlijk maar een heel kleine moeite. Het was even wennen wat de nieuwe layout betreft maar na twintig minuten door het forum te hebben gelopen moet ik zeggen dat het eigenlijk supergoed meevalt. De oude layout is wat mij betreft al vergeten! Onze welgemeende dank voor dit fantastisch werk! Mvg, den_pdg 
|
|
|
|
|
|
Meer over de Belgische Frank en de munten van de Oostenrijkse Nederlanden op: 
|
|
|
|
denis49
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 26 December 2004 - 11:51:36 » |
|
Rudy,proficiat,dit is prachtig werk dat ge geleverd hebt,houden zo. Groeten, Denis49 
|
|
|
|
|
|
Romeinse munten dat is pas geschiedenis.
|
|
|
|
Mischaop82
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 26 December 2004 - 12:34:23 » |
|
Als men op het Forum zit en n P.B krijgt dan krijg je dus meteen n bericht dat je nieuw P.B heb en opent er n nieuw scherm (pop-up) Dit is dus geheel nieuw. Wat me wel opvalt is dat de uitbox mijn verzonden berichten niet opslaa, wordt dit nog veranderd ? Gr. Mischaop82 Heb het inmiddels gevonden. Staat bij Persoonlijke berichten opties  Gr. Mischaop82
|
|
|
|
« Laatste verandering: 26 December 2004 - 12:44:36 door Mischaop82 »
|
|
Lid van de club van 1482 !!! 1610/1673.
|
|
|
|
Mischaop82
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 28 December 2004 - 19:25:41 » |
|
De Help button bovenaan de overzichtpagina die werkt helaas (nog) niet.
Gr. Mischaop82
|
|
|
|
|
|
Lid van de club van 1482 !!! 1610/1673.
|
|
|
|