Hoi,
Onlangs kreeg ik in verband met een vorige posting nog een PBtje van Willy68 omtrent het bestaan van meerdere varianten van de 2 Frank 1867 buiten diegene die in de Morin worden vermeld. Ook Grispen meldt dat er nog andere varianten zijn. Het toeval wou dat ik er op hetzelfde moment eentje op eBay zag staan en die heb ik er dan maar even van geplukt hé.

Waarover gaat het juist? Het gaat over de variant waarbij het handje op de linker scepter wijst naar de N van UNION in plaast van tussen de N en de I te wijzen. Ter verduidelijking heb ik op de bijgevoegde scan de normale variant (in buitengewone FDC kwaliteit) naast de speciale variant geplaatst (in gekuiste

normale zeer fraaie kwaliteit). Ook opvallend is dat het gebruikte lettertype op deze variant hoger is dan bij de normale variant.
Nu mijn vraag, heeft er eigenlijk iemand een idee van hoeveel deze variant voorkomt? Met andere woorden komt die één keer voor op 20 munten of één keer op 50,...? Deze variant komt ook voor bij de stukken van 1866 en ik heb de indruk dat ie bij dit jaar frequenter voorkomt dan bij 1867.
Alle opmerkingen en commentaar welkom zou ik zeggen!
Mvg,
den_pdg