|
Senior
|
 |
« Gepost op: 24 Maart 2004 - 12:56:52 » |
|
Naar aanleiding van een vraag van RobKooy plaats ik hier (speciaal voor de mensen die geen Excel hebben) een samenvatting van de '04 munten die ik inmiddels als zijnde in omloop in mijn overzichten geplaatst heb. Deze info heb ik verzameld op een stuk of 6 grote fora en komt van meldingen die ik betrouwbaar acht, ik geef echter geen garantie op de juistheid. België: 1c, 2c, 5c, 20c ,1€, 2€ Duitsland A: 1€, 2€ Duitsland D: - Duitsland F: - Duitsland G: 1€ Duitsland J: 1c, 5c (niet volgens planning, waarschijnlijk gaat het hier hetzelfde als met de 2c A '03 en 2c D '03) Finland: - Frankrijk: 1c, 2c Griekenland: - Ierland: 1c, 5c (5c komt bij de volgende update in mijn overzichten) Italië: - Luxemburg: 1c, 2c, 5c, 10c, 20c, 50c, 1€, 2€ Nederland: 1c, 2c, 20c Oostenrijk: 1c, 2c, 5c, 20c Portugal: - Spanje: - Monaco: - San Marino: - Vaticaanstad: - Ik hoop dat ik jullie hier mee van dienst ben geweest. Voor de complete overzichten verwijs ik naar de overzichten op www.euro.nunaar.beGroeten, Senior Rob Kooy heeft in de oorspronkelijke posting van Senior Duitsland H even veranderd in Duitsland J omdat dat hem juister leek 
|
|
|
|
« Laatste verandering: 25 Maart 2004 - 00:30:50 door RobKooy »
|
|
Vanaf begin maart 2005 zal ik gedurende langere tijd niet meer op het forum actief zijn. Kijk hier voor meer info. Kijk op mijn website voor info over varianten en de nieuwste euro-overzichten.
|
|
|
|
Senior
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 30 Maart 2004 - 17:49:10 » |
|
Senior baalt stevig van RobKooy's verandering omdat hij toch duidelijk een H op die munten had zien staan.  Op wat serieuzere toon: intussen heb ik meldingen gezien van: Duitsland A: 1c (!) Finland: 1c, 2c, 5c, 10c, 20c, 50c, 1€, 2€ Deze munten zijn inmiddels verwerkt in mijn (Excel)overzichten en te downloaden vanaf www.euro.nunaar.be. Groeten, Senior
|
|
|
|
|
|
Vanaf begin maart 2005 zal ik gedurende langere tijd niet meer op het forum actief zijn. Kijk hier voor meer info. Kijk op mijn website voor info over varianten en de nieuwste euro-overzichten.
|
|
|
|
RobKooy (Overleden)
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 30 Maart 2004 - 21:02:53 » |
|
Twee vraagjes aan Senior:
1. Je hebt de serie Finland 2004 dan wel voor de nominale waarde kunnen ruilen, maar wil dat dan ook zeggen dat alle acht waarden ook al in de circulatie zijn opgedoken?
2. Die Duitse 1 cent 2004 A, kan het zijn dat deze ook afkomstig zijn uit restbestanden munten na vervaardiging van de BU sets? Evenals de 1 en 5 cent 2004 J ? (Enige voortvarendheid kan de Duitsers niet worden ontzegd nu deze munten al opduiken voordat de BU-sets tot uitlevering zijn gekomen!) Rob Kooy
|
|
|
|
|
|
Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
|
|
|
|
Senior
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 30 Maart 2004 - 23:21:50 » |
|
@ RobKooy:
1) Dat ik de munten in mijn bezit heb en in mijn lijsten heb opgenomen betekent dat ze buiten de sets om verkrijgbaar zijn. Of ze daadwerkelijk ook in omloop komen weet ik niet. Ik denk dat we dat eenvoudigweg moeten afwachten.
2) Theoretisch is dat mogelijk, maar er zijn een paar dingen die hier tegen spreken: - van de Duitse '03 munten die slechts in sets uitgegeven zijn, zijn nooit extra geslagen restbestanden in omloop gekomen voor zover ik weet; - het is onwaarschijnlijk dat restbestanden op de markt komen vóórdat de sets verkocht zijn (anders worden er minder sets verkocht); - deze munten (1c J en 5c J) duiken in diverse delen van Duitsland in aantal op. Dergelijke waarnemingen zijn uitgesloten als er slecht enkele duizenden munten extra geslagen zijn. Voor de 1c A (en intussen óók 5c A!) verwacht ik hetzelfde patroon; - vorig jaar zijn er óók Duitse munten uitgegeven die oorspronkelijk niet gepland stonden (2c A en 2c D). Groeten,
Senior
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
RobKooy (Overleden)
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 31 Maart 2004 - 20:13:55 » |
|
OK, dat zijn duidelijke antwoorden. Ik denk dat je niet alleen mij daarmee een plezier gedaan hebt. Rob Kooy
|
|
|
|
|
|
Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
|
|
|
|
Senior
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 10 Juni 2004 - 02:28:20 » |
|
@ RobKooy:
Eventjes mijn verzameling erbij gepakt om wat aanvullingen te geven (het bovenstaande overzicht bevat ook meldingen van munten die ik nog niet zelf gezien heb):
Ik heb zelf inmiddels de Duitse 1cD, 1cF en 5cF van '04 in Nederland gevonden.
Via een collega-verzamelaar heb ik een week geleden uit Oostenrijk de 10c, 1€ en 2€ '04 gekregen. Alle 3 de munten komen (zo is mij verteld) uit rollen. De 1c, 2c en 20c had ik al wat langer.
De Ierse 1c '04 heb ik via een vakantieganger uit ierland gekregen.
De Griekse 2€ Olympische Spelen is meegenomen door iemand die daar een weekje op vakantie was.
De informatie betreffende Italië in jouw overzicht op dit forum is niet meer up-to-date. Je hebt zelf al ergens de verwachte slagaantallen gegeven.
Er zijn inmiddels nog meer munten van '04 gesignaleerd, maar die heb ik nog niet zelf gezien. Meldingen die ik betrouwbaar acht heb ik verwerkt in de overzichten op mijn website. Groeten,
Senior
|
|
|
|
|
|
|
|
|
eu-Robert
Volledig lid

Geslacht: 
Heb elkaar lief!
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 11 Juli 2004 - 14:45:15 » |
|
De franse 2c 2004 is inderdaad ook in omloop: op 30 juni kreeg ik er een bij het wisselgeld, in Napels.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Taurus
nieuw lid

Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 29 Juli 2004 - 23:07:40 » |
|
Gisteren in Duitsland in het wisselgeld gevonden: 5c 2004 G
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DokieDok
nieuw lid

Geslacht: 
ja waarom tog ok ni?
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 30 Juli 2004 - 08:50:13 » |
|
Hier een overzicht van de munten die ik in UNC heb:
Duitsland 2004: 1ct A,D,F,J 2ct A, G,J 5ct A,D,F,G,J 10ct - 20ct D 50ct F 1E - 2E A
Finland 2004 alle acht
Griekenland 1ct 1E 2E( olyp.)
Portugal 2004 alle 8
Frankrijk 2004 1,2,5ct
Belgie 2004 1,2,5,20,1E,2E
Italie 2003 2ct 10ct 1E 2E (5ct komt er aan!!)
Spanje UNC 2004 komt er ook aan.
Luxemburg 2004 alle 8
ierland hoor ik over ong. een week.
Nederland 2004 1,2,20ct de rest uit het muntrolpakket.
Geloof dat dit het was.
Groeten Wilco
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
llinde
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 30 Juli 2004 - 15:29:39 » |
|
Hoi Wilco, Spaar je oostenrijk niet?  Van Duitsland zijn er al meer 2004 munten uit, o.a. alle 1, 2 en 5 cent munten
|
|
|
|
|
|
Lid heeft de Forumregels overtreden en is geen lid meer.
|
|
|
DokieDok
nieuw lid

Geslacht: 
ja waarom tog ok ni?
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 30 Juli 2004 - 17:06:48 » |
|
Ja llinde je hebt gelijk oostenrijk was ik vergeten daarvan heb ik de 1,2,5,20,1E,2E
en bigmoustache ik ben bekend met die lijst maar ik vond het wel leuk om mijn collectie tje op te schrijven. Als iemand er last van heeft gooi maar weg dan hoor.
groeten Wilco
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Senior
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 25 Augustus 2004 - 19:11:09 » |
|
De afgelopen dagen heb ik in de Goudse omloop o.a. de Duitse 5c A+D '04 en de Ierse 5c '04 gevonden. Groeten,
Senior
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
zuster12
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 26 Augustus 2004 - 21:47:11 » |
|
blijkt van belgie enkel de 10 cent 2004 nog niet in omloop gevonden te zijn, afwachten dus.
|
|
|
|
|
|
ik verzamel alle munten en belg.biljetten.
|
|
|
|
Senior
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 26 Augustus 2004 - 21:57:52 » |
|
Heb ik iets gemist? Wie heeft de BE 50c '04 dan gevonden? Groeten,
Senior
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
zuster12
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 29 Augustus 2004 - 22:25:30 » |
|
neen senior, ik heb iets gemist (weeral te vlug geweest) idd 10 en 50 cent 2004 nog niet gemeld
sorry,sorry, sorry
|
|
|
|
|
|
ik verzamel alle munten en belg.biljetten.
|
|
|
|