Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
21 Mei 2012 - 14:25:52 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Nederland 2003 1ct tot € 2  (gelezen 4700 keer)
bigmoustache
full lid

Geslacht: Man

munten verzamelen is een full time job

« Gepost op: 21 Februari 2003 - 18:46:20 »

Hallo beste forumleden

Wat mogen we hier van geloven nu de 1, 2ct - 2003 niet in circulatie komen.

http://www.yezzz.com/auctions/1271370.html

bigmoust&che
bvds
full lid

liefhebber van Belgische munten

« Antwoord #1 Gepost op: 21 Februari 2003 - 18:55:48 »

toch wel
"losse zijn pas voor september" (of dit klopt weet ik ook)
zoals gewoonlijk zullen ze eerst een tijdje in de kluis blijven liggen

mvg

"... , wordt terug numismaat, verzamel munten voor uw plezier (het uwe en niet voor dit van uw geldbeugel)." J.D.M. (Tijdschrift van het Europees Genootschap voor munt- en penningkunde, november 1970)
---
http://users.skynet.be/bart.vandensteen
Mischaop82
full lid

« Antwoord #2 Gepost op: 21 Februari 2003 - 18:58:42 »

2 cent niet in circulatie??
Die zijn al n paar weken in de portemonee te vinden hoor.
Gr. Mischaop82

Lid van de club van 1482 !!!   1610/1673.
bigmoustache
full lid

munten verzamelen is een full time job

« Antwoord #3 Gepost op: 21 Februari 2003 - 19:30:06 »

Dit is inderdaad zo de 2 ct is al in omloop dan rest nog de 1ct
had me verkeken op OUDE info van ......  Huh mag geen namen noemen het zou niet eerlijk zijn van mij, ik had maar beter moeten kijken. SORRY !!!!  Embarrassed

bigmoustache :-}
Wim
Volledig lid

LEVE CERCLE

« Antwoord #4 Gepost op: 22 Februari 2003 - 02:03:02 »

Had op ebay al volledige rollen gezien van Nederland 2003. Denk dus dat het eerder dat zal zijn ipv munten in BU kwaliteit.
Max
Volledig lid

« Antwoord #5 Gepost op: 22 Februari 2003 - 10:41:23 »

Had op ebay al volledige rollen gezien van Nederland 2003. Denk dus dat het eerder dat zal zijn ipv munten in BU kwaliteit.

Hallo Wim,

zullen de rollen 2003 niet alleen bij de dag van de munt te bemachtigen zijn?

De circulatie sets 1ct tot 2 € zullen alleen in zakjes  an de handelar verkocht zijn.

Maar ik weet het niet precies

Met vriendelijke groet, Max
RobKooy (Overleden)
full lid

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Antwoord #6 Gepost op: 22 Februari 2003 - 22:56:08 »

Alle 8 Nederlandse euromunten zijn al in circulatiekwaliteit te krijgen zowel in rollen bij de bank als bij diverse handelaars, al wil dat nog niet zeggen dat ze al óveral te vinden zijn.
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
Senior
full lid

Gezocht: onbeschreven eurovarianten!

« Antwoord #7 Gepost op: 23 Februari 2003 - 17:55:55 »

Hallo allemaal,

De enige Nederlandse munt van '03 die tot nu toe in circulatie is, is de 2c. De complete serie van '03 is echter al wel bij sommige handelaren te koop. Ik kon ze vandaag (23-02-'03) kopen voor 7 euro per volledige unc set, maar ik betaal nooit meer dan nominaal voor euro's, dus pech gehad.
De meeste van deze munten zullen voorlopig nog niet in de roulatie komen. Wil je ze dus perse hebben dat moet je voorlopig extra betalen.

Senior

Vanaf begin maart 2005 zal ik gedurende langere tijd niet meer op het forum actief zijn. Kijk hier voor meer info.

Kijk op mijn website voor info over varianten en de nieuwste euro-overzichten.
luit
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 24 Februari 2003 - 19:40:28 »

Maar is er nu iemand die betrouwbare en zekere informatie heeft of ze nu wel of niet allemaal in normale circulatie komen?
Of is het weer zo als met de 1, 5 en 10 cent 2002 die uiteindelijk blijkbaar toch niet in de normale circulatie zijn gekomen Angry Angry
Waarom geeft de munt dit eigenlijk niet duidelijk vooraf aan, zoals bijvoorbeeld België en Frankrijk?
Senior
full lid

Gezocht: onbeschreven eurovarianten!

« Antwoord #9 Gepost op: 25 Februari 2003 - 21:12:37 »

Helaas slechts één manier om daar achter te komen bij de Nederlandse munten: afwachten!
Wellicht is er ten tijde van de Dag van de Munt iets meer bekend (zodat mensen weten wat ze erop vooruit gaan als ze zo'n rollenset kopen).

Senior

Vanaf begin maart 2005 zal ik gedurende langere tijd niet meer op het forum actief zijn. Kijk hier voor meer info.

Kijk op mijn website voor info over varianten en de nieuwste euro-overzichten.
---
Volledig lid

« Antwoord #10 Gepost op: 25 Februari 2003 - 22:56:32 »

Ik heb  vandaag 2 sets gehad van die 2003 munten, en ik kan in ieder geval zeggen dat dit in de verste verte geen BU munten zijn oid, deze kwaliteit is dus wel voor de circulatie maar of er daarvoor ook munten geslagen worden Huh ik weet het niet

Thijs
RobKooy (Overleden)
full lid

« Antwoord #11 Gepost op: 25 Februari 2003 - 23:26:11 »

De muntrollen van waaruit diverse handelaren de losse munten verkopen zijn allemaal circulatiekwaliteit.
Daarmee is de vraag beantwoord of ze wel in circulatie zullen komen: Ja, dus. Ze zijn er immers al, zij het in beperkte hoeveelheden.

Een andere vraag is of de circulatiemunten 2003 talrijk zullen zijn. Het antwoord op deze vraag is: Waarschijnlijk niet!
Nederland heeft van de Europese Centrale Bank toestemming gekregen om in 2003 voor een totaalbedrag van 85 miljoen euro aan munten te slaan, en dat is INclusief de al aangekondigde 5 en 10 euro munten. Het bedrag van 85 miljoen euro is zéér laag; ter vergelijking: Het veel kleinere Luxemburg slaat in 2003 voor 150 miljoen euro aan munten.
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
Ruud H
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: 25 Februari 2003 - 23:36:09 »

Hoi Rob,      Grin

Onze vriend in Denemarken geeft deze info over dit item.  Huh

Gr. Ruud.       Wink

Nederland - Set 2003
Freshly struck at the Koninklijke Nederlandse Munt we are able to deliver to you sets of uncirculated coins all 2003. We have only very few sets, and it is unlikely that we will be able to get any more. It now seems certain that only 3 demoninations are going to be available for circulation, and the remaining will thus only will be obtainable from official sets. I strongly recommend you to buy this set of coins now.
RobKooy (Overleden)
full lid

« Antwoord #13 Gepost op: 25 Februari 2003 - 23:45:16 »

"Onze vriend in Denemarken" is een verkoper. En datgene wat hij zegt moet je ook vanuit zijn standpunt als verkoper bezien. Ik weet dat hij muntrollen heeft (misschien niet veel) en dat ook anderen muntrollen hebben. Het is volstrekt niet geloofwaardig dat de Nederlandse Munt slechts een klein aantal muntrollen in circulatiekwaliteit zou hebben vervaardigd speciaal ten gerieve van enkele handelaars. Reken maar uit hoeveel munten men zou kunnen slaan tot een totaalbedrag van 85 miljoen euro. Rekening houdend met de 'speciale uitgiften' zal er voor de circulatiemunten toch genoeg overblijven voor gemiddeld zo'n 10 tot 15 miljoen stuks van elke waarde.
Rob Kooy

eu-Robert
Volledig lid

Heb elkaar lief!

« Antwoord #14 Gepost op: 26 Februari 2003 - 03:52:33 »

Ik heb vandaag 2 sets gehad van die 2003 munten, en ik kan in ieder geval zeggen dat dit in de verste verte geen BU munten zijn oid, deze kwaliteit is dus wel voor de circulatie  [...]
Van de 40 sets NL2003 die ik heb ontvangen (uit Denemarken), in zakjes van 10 per soort, is het merendeel bijna FDC, de 5c en 20c zijn ca. FDC. Echter ca. 15 van de 10c munten heeft een doffe donkere kleur.
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: