Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
21 Mei 2012 - 14:19:11 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: griekenland 2003  (gelezen 2546 keer)
marc2355
groentje
*

Geslacht: Man

Dit forum is het helemaal !

« Gepost op: 20 Mei 2003 - 19:09:53 »

vandaag gelezen op een verkoperssite dat griekenland slechts de 1 en 2 eurocent zou uitgeven en dat op slechts

7mlj stuks. er staat bij dat het een gerucht is, maar weeet iemand daar misschien iets meer over

euro's verzamelen is goed
en aangenamer dan je vermoedt
RobKooy (Overleden)
full lid

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Antwoord #1 Gepost op: 21 Mei 2003 - 19:00:37 »

Dit bericht heeft op de een of andere manier de 'geur van waarheid'. Wat ik weet, via via, uit Griekenland is dat men bezig was met het slaan van munten van 1, 2 en 5 cent 2003.
Voor wat betreft de overige waarden wilde of kon men mij geen enkele informatie geven.
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
RobKooy (Overleden)
full lid

« Antwoord #2 Gepost op: 21 Mei 2003 - 19:46:16 »

@luit:
Een klein deel van de 'hekel' die de Grieken zouden hebben aan de kleinste euromuntjes is gegrond op een paar andere redenen:
1. In de toeristencentra rondt men bij voorkeur af (naar boven) omdat dat winstgevender is en men toch al in de stellige overtuiging verkeert dat elke toerist steenrijk is.
2. Op het platteland buiten de grote steden is de distributie van munten slecht geregeld en kunnen winkeliers maar met moeite aan muntrollen komen. Al in april-mei 2002 moest men daar vaak al noodgedwingen afronden omdat de lokale banken de 1 en 2 cent muntrollen niet konden aanslepen.
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
RobKooy (Overleden)
full lid

« Antwoord #3 Gepost op: 21 Mei 2003 - 21:11:20 »

luit:
Toch écht niet alleen bij de supermarkt! Ik weet niet hoe het bij jou is, maar bij mij rekenen óók de groenteman, de bakker, de slager, de kaasboer, de poelier, de chocolaterie, het tuincentrum, vrijwel alle marktkooplui en zelfs de slijter nog altijd op de cent af! En waarschijnlijk ben ik er in deze opsomming nog wel een paar vergeten! Ik houd dan ook nooit 1 of 2 centstukken over omdat ik er dagelijks gewoon overal mee betaal. En juist NIET in de supermarkt want daar pin ik doorgaans.

En Thessaloniki is nog altijd één van de grootste steden van Griekenland; niet bepaald het platteland dus! In Griekenland is het welvaartsverschil tussen de steden en het platteland stukken groter dan bij ons. Ik weet van berichten dat Griekse dorpswinkeliers liever hebben dat je betaalt met 10 x 1 cent dan met een dubbeltje omdat ze constant centen tekort komen..
Rob Kooy

marc2355
groentje
*

Dit forum is het helemaal !

« Antwoord #4 Gepost op: 06 Juni 2003 - 17:32:50 »

Hierbij wil ik beter laat dan nooit (computerprobleem) iedereen bedabken voor hun reactie.

Nog veel succes verder met deze site

euro's verzamelen is goed
en aangenamer dan je vermoedt
Mischaop82
full lid

« Antwoord #5 Gepost op: 23 Juni 2003 - 14:41:09 »

Helemaal mee eens, geduld is n schone zaak. Cool
Heb zojuist nog ff gemaild of de kennissenkring in Griekenland hier wat meer over kon vertellen.
Dus over Circulatie of niet.
Hoop dat ik snel antwoord krijg  Wink
Gr. Mischaop82

Lid van de club van 1482 !!!   1610/1673.
eu-Robert
Volledig lid

Heb elkaar lief!

« Antwoord #6 Gepost op: 31 Augustus 2003 - 04:55:50 »

ALLE440.doc van 23 aug. 2003 is niet meer de actuele stand.
O.a. toe te voegen:

in circulatie
Duitsland 2003 2c A, D
België 2003 1c 2c
Frankrijk 2002 2c (2 verschillende bronnen, zie hier)
Griekenland 2003 1E (verkrijgbaar in ieder geval sinds 20-8-2003)
« Laatste verandering: 31 Augustus 2003 - 06:54:36 door eu-Robert » Gelogd
PB
full lid

ik hou van dit forum!

« Antwoord #7 Gepost op: 31 Augustus 2003 - 14:34:30 »

@eu-Robert, Smiley

In het door Rob Kooy samengestelde ALLE440.doc van 23 augustus (stuk zelf is trouwens van 14 augustus 2003, op de site van Ard staat het als last modified 24 augustus)
staan de 1 en 2 ct België, de 1 ct. Frankrijk alsook de 2 ct A en D Duitsland, alle 2003, als officieel niet voor circulatie aangemunt maar toch in circulatie voorkomend. Voor zover dus compleet. Cool

1 € Griekenland 2003 zou dus een aanvulling zijn, maar de 2 ct. Frankrijk 2002? Wél 2 bronnen, zoals jouw link aangeeft, maar evenzoveel keer naar het land der fabelen verwezen ('kan niet' en 'uit setjes gehaald'). Maar wat allemaal niet kan is al vaker bewezen in euroland. Wel vreemd dat er maar 2 meldingen van die 2 cent Frankrijk 2002 zijn waarvan er één beweert er 5 gevonden te hebben. Huh Maar het zou veel opzien baren (hoewel?) als het waar blijkt te zijn!

eu-Robert
Volledig lid

Heb elkaar lief!

« Antwoord #8 Gepost op: 31 Augustus 2003 - 23:50:26 »

> de 1 en 2 ct België, de 1 ct. Frankrijk alsook de 2 ct A en D Duitsland, alle 2003, als officieel niet voor circulatie aangemunt

Dat is inmiddels achterhaald, de status is geworden:
België 2003 1c, 2c en Duitsland 2ct A, D: "munten die in circulatiekwaliteit verkrijgbaar zijn" (=1e categorie)
Deze munten zouden weliswaar oorspronkelijk niet voor de circulatie worden geslagen, maar zijn later alsnog (en dus in grote oplage) voor dit doel, en dus volgens (aangepast) plan, geslagen. Kortom, wèl officieel voor de circulatie aangemunt!
"Voor zover compleet"? Niet dus.

Frankrijk 1c 2002 heeft reeds de juiste status, Frankrijk 2c 2002 hoort nu ook in categorie 2: "officieel niet voor de circulatie aangemunt, maar desondanks in de circulatie voorkomend".
Ik zie geen enkele aanleiding om de twee Franse vondstmeldingen (totaal 7 munten) in twijfel te trekken. Bij oplagen in de orde van grootte van 10.000 in omloop gaat het vaak om restpartijen losse BU munten. Verkoopt de KNM die aan handelaren, de Franse Munt gooit ze gewoon in de omloop. Cool Cf. "Franse slag". Grin
PB
full lid

ik hou van dit forum!

« Antwoord #9 Gepost op: 01 September 2003 - 03:26:40 »

@eu-Robert,

je hebt gelijk,  'officieel niet' (zoals het in de tekst boven de lijst van Rob staat) moet je lezen als 'oorspronkelijk niet'. Dat ze niet in kabouterland zijn gemaakt is natuurlijk wel duidelijk Grin Grin Tongue

Wat die 2 cent Frankrijk betreft, er zijn er 7 gevonden door twee personen, waarvan één beweert er allang 5 te hebben. Bij een kleine oplage? Ik trek niets in twijfel, dat doen enkelen daar op dat Franse forum. Zoals ik al eerder schreef, rond de euro gebeuren wel meer vreemde dingen. We wachten gewoon af, op berichten vanonder de Franse Vlag.......  Smiley

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: