Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
21 Mei 2012 - 14:18:46 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Speciale 2 € Oostenrijk 2005  (gelezen 5486 keer)
RobKooy (Overleden)
full lid

Geslacht: Man

Met grote voorsprong het allerbeste muntenforum!

« Gepost op: 18 Juni 2004 - 14:37:42 »

Na de annexatie (Anschluss) door Hitler's Derde Rijk in 1938 en de vanaf 1945 daarop volgende geallieerde bezetting herkreeg Oostenrijk middels een "Staatsvertrag" op 15 mei 1955 zijn soevereiniteit.

Ter herdenking van dit feit zal Oostenrijk op 11 mei 2005 een speciale 2 € munt "50 Jahre Staatsvertrag" uitgeven.
Rob Kooy

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
Wim
Volledig lid

LEVE CERCLE

« Antwoord #1 Gepost op: 24 November 2004 - 16:08:16 »

Oostenrijk zal volgende jaar ook maar alleen de 2 euro herdenkingsmunt slaan... het is meer dan waarschijnlijk !  Undecided

Zullen ze ook niet in de Proofsets zitten?
RobKooy (Overleden)
full lid

« Antwoord #2 Gepost op: 02 December 2004 - 22:50:40 »

Volgens informatie van de Oostenrijkse Munt zullen er van de speciale 2€ 2005 '50 jaar Staatsverdrag' worden uitgebracht:
6.880.000 stuks in UNC
100.000 in de BU-sets 2005
20.000 in de Proofsets 2005
Totaal 7.000.000 stuks.
Dus zowel de BU- als de Proofsets 2005 zullen niet de 'normale' 2€ bevatten, maar uitsluitend de speciale.
Rob Kooy
« Laatste verandering: 15 Mei 2005 - 10:37:33 door RobKooy » Gelogd

Helaas is Rob Kooy overleden en niet meer actief op ons forum, Namens het Muntenforum willen wij Rob Kooy bedanken voor de inzet van de afgelopen jaren hij was en is een enorme inspiratie voor vele verzamelaars.
PB
full lid

ik hou van dit forum!

« Antwoord #3 Gepost op: 03 December 2004 - 01:22:10 »

Het is wel een beetje jammer, dit is het tweede land. We zullen er misschien aan moeten gaan wennen dat meer landen zullen volgen, want een goed voorbeeld enz... (misschien wel tot 2008)

PB
full lid

ik hou van dit forum!

« Antwoord #4 Gepost op: 03 December 2004 - 17:31:20 »

Nou ja, ik was toch een beetje gehecht aan de 8 munten die er oorspronkelijk zijn per land. Zo'n speciale 2 euro zie ik eigenlijk als een indringer die extra zou moeten zijn. Maar misschien ben ik wel de enige  Grin Het gaat erom dat ze elkaar zo naäpen en er al vanuit gaan dat alle verzamelaars het ook wel leuk vinden, die 7 'normale' munten en die éne andere (als ze al rekening met ons zouden houden Grin) Je zou denken dat ze andere motieven hebben om een speciale 2 euromunt te slaan (extra geldopbrengst). Het is dan wel weer positief als er 'in de plaats ván' een speciale komt, omdat dat minder opbrengt. Hoewel, de verzamelaars van alleen maar van elk land een serie, ongeacht jaartal, zullen ze toch ook moeten aanschaffen om het land compleet te houden Grin En, precies als wat jij zegt, ze moeten het niet allemaal en elk jaar gaan doen en dat is maar afwachten.  Smiley

RobKooy (Overleden)
full lid

« Antwoord #5 Gepost op: 04 December 2004 - 11:19:54 »

citaat van llinde:
Ik vind het eigenlijk wel handig, dan zijn er tenminste weer gewoon 8 munten per land per jaar en is er ook nog eens verschil in die 8 munten

Is het niet een beetje al te voorbarig om er maar van uit te gaan dat landen die een speciale 2€ gaan uitbrengen daarnaast niet ook nog eens de normale 2€ uitbrengen?
Oostenrijk is wat dat betreft pas het tweede geval. En wellicht pas het eerste, want van Griekenland hebben we nog steeds geen officiële bevestiging. Alles wat we weten is uit de tweede of derde hand.
Daartegenover staat dat van de zes speciale 2€ munten die er in 2004 uitkomen er vijf zijn die een parallelle normale 2€ kennen.
Rob Kooy

Sebas
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 21 Januari 2005 - 23:06:23 »

Hier een Plaatje van de Munt:

Milcotoiro
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 28 Januari 2005 - 22:00:39 »

Best een hele mooie munt die van 2euro 2005 oostenrijk... Zo blijft/wordt de euroverzameling erg interessant en minder "saai" dan identieke jaren. Saai is naturrlijk geen goed woord voor deze mooie en serieuze verzamelhobby... Als een land 9 munten uitgeeft, prima... maar 8 vind ik zeker zo prettig en consistent en betaalbaar.....
Het maakt het euroverzamelgebied na verloop van tijd heel kleurrijk al deze verschillende soorten (echte) euro's die uiteindelijk maar 8 nominale waarden vertegenwoordigen.
litta2
groentje
*

Dit forum is het helemaal !

« Antwoord #8 Gepost op: 14 Mei 2005 - 11:06:26 »

de "gewone" 2 euro munt word dus toch geslagen.

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=7984&item=3974765407&rd=1
RobKooy (Overleden)
full lid

« Antwoord #9 Gepost op: 15 Mei 2005 - 10:41:46 »

@ litta2:
Lees antwoord # 2 in deze thread nog eens na. Dit is de officiële informatie afkomstig van de Oostenrijkse Munt. Wie geloof je liever? Degene die de munten slaat of een willekeurige ebay-verkoper (die zichtbaar onjuiste informatie geeft: De getoonde set bevat 8 munten!)?
Rob Kooy

Duque del Euro
groentje
*

Dit forum is het helemaal !

« Antwoord #10 Gepost op: 16 Mei 2005 - 17:40:00 »

Dag mensen,

ik wilde even laten weten dat er in ieder geval al één van de Staatsvertragmunten Nederland heeft bereikt. Mijn moeder is gisteren terugekomen uit Voralberg (West-Oostenrijk) en had als verassing de munt meegenomen voor me. Volgens haar circuleren ze nog niet en masse, maar ik zal zelf kijken aangezien ik volgende week een paar dagen naar Oostenrijk ga. De munt ziet er in het echt nog beter uit als op de foto. Ik hoop voor jullie, dat de munt snel in België/ Nederland te vinden zal zijn.

Duque del Euro
bhoeyb
groentje
*

Kijk jij naar mij ???

« Antwoord #11 Gepost op: 02 Juni 2005 - 14:54:25 »

Volgens een Oostenrijker van het eurobilltracker.com forum is het helemaal niet moeilijk om zo'n nieuwe Oostenrijkse 2€ uit circulatie te pikken. Ze circuleren -momenteel- best veel.

Wordt ook Eurobilltracker!! Zoek MIJN Eurobiljetten. Volg JOUW Eurobiljetten.
reneke
Senior lid

Wettige betaalmiddelen wereldwijd

« Antwoord #12 Gepost op: 02 Juni 2005 - 16:24:40 »

In oostenrijk zullen ze best wel veel cirquleren maar voordat ze in onze regio aankomen zijn er heel veel muntjes uit de omloop gevist door mede verzamelaars.

De kans dat je er aan kunt komen is wel een stuk groter over een maand of 2 a 3 dan is het vakantie geweest.
Er zullen ongetwijfeld mensen op vakantie gaan naar oostenrijk.
Ik hoop mezelf ook tot die groep te mogen tellen.

de oplage is ook niet zo extreem hoog.

Rene
zwei-euro
groentje
*

« Antwoord #13 Gepost op: 01 Juli 2005 - 21:46:36 »

Here pictures: (More information on www.zwei-euro.com)

« Laatste verandering: 08 Augustus 2005 - 21:21:47 door Mischaop82 » Gelogd

Bouwe
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: 08 Augustus 2005 - 20:57:17 »

Angry
« Laatste verandering: 08 Juli 2010 - 11:22:10 door Bouwe » Gelogd
Pagina's: [1] 2 3   Omhoog
  Print  

Ga naar: