het aantal dat geslagen is geweest is dan misschien quasi gelijk, je kan wel zien dat er maar een 15 % van alle stukken niet is ingeleverd. wel nu komt de pointe van dit verhaal, de vlamingen hebben gewoon meer van deze muntjes netjes weer bij de bank binnengebracht in vergelijking met onze waalse buren. (er vanuit gaande dat de verschillende talen per taalgebied werd verdeeld, wat weinig waarschijnlijk is, maar je begrijpt wel wat ik bedoel)
als er van de 281.000 stuks maar een dikke 40.000 meer in omloop zijn, zou het heel toevallig moeten zijn, dat er net even veel vlaamse als franstalige muntjes zijn binnengebracht. de cotering vandaag ligt aan de ervaring van meneer Eyckmans/Morin. hij bekijkt hoeveel hij er procentueel tegenkomt, en houdt daar rekening mee bij het opstellen van zijn boekje.
ik moet zelf zeggen dat ik in het algemeen tot driedubbel zoveel franse exemplaren tegenkom in tegenstelling tot de vlaamse.
dus die vlaamse zou voor mijn part nog een iets hogere cotatie mogen meekrijgen, maar daar ben ik jammergenoeg (gelukkig?) niet toe bevoegd

groet
belgjos