Muntenforum. Verzamelmarkt.nl
21 Mei 2012 - 12:29:53 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Forum   Help Zoek Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: mooiste munten van belgie?  (gelezen 1572 keer)
jp
Volledig lid

Geslacht: Man

« Gepost op: 14 Maart 2003 - 17:15:02 »

mijn nieuwe aanwinst(mooiste munten van belgie).

50 frank 1935 ned.
50 frank 1935 fra.

mijn dank aan jan tomat

lid van de 288 club
bigmoustache
full lid

munten verzamelen is een full time job

« Antwoord #1 Gepost op: 16 Maart 2003 - 10:35:54 »

Proficiat JP

Ik zou ook terecht fier zijn mocht ik deze stukken tot mijn collectie kunnen rekenen.

Afgezien van de prijs zijn ze geweldig.

bigmoustache :-}
Captain Hornet
nieuw lid
**

Er zijn geen feiten, alleen interpretaties! Nietze

« Antwoord #2 Gepost op: 09 April 2004 - 08:29:25 »

Gegroet,

Heeft er iemand een idee waarom de Nl-talige versie, veel duurder staat gecatalogeerd in de "MORIN"catalogus van 2003 dan de Fr-talige versie? Het kan niet liggen aan de verschillen qua oplage, dat één exemplaartje zal het niet maken hee. Er is een prijs verschil van 30 tot bijna 50%.
Zou Mr EYCKMANS zo'n duidelijk zicht hebben op de resterende munten van dit type? Peter als je dit leest, leg me dat eens uit aub. Andere mogen dit ook doen natuurlijk.

AYS

AYS

Captain Hornet verzamelt Belgische muntjes (1832-nu), alle soorten, jaartallen en het liefste met een kleine afwijking eraan, per type 3 exemplaren. Ik heb er dus nog een paar te gaan en zal dus nooit verzadigd zijn. Een kleine verzamelaar, maar met een grote passie!
belgjos
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 09 April 2004 - 19:25:13 »

het aantal dat geslagen is geweest is dan misschien quasi gelijk, je kan wel zien dat er maar een 15 % van alle stukken niet is ingeleverd. wel nu komt de pointe van dit verhaal, de vlamingen hebben gewoon meer van deze muntjes netjes weer bij de bank binnengebracht in vergelijking met onze waalse buren. (er vanuit gaande dat de verschillende talen per taalgebied werd verdeeld, wat weinig waarschijnlijk is, maar je begrijpt wel wat ik bedoel)

als er van de 281.000 stuks maar een dikke 40.000 meer in omloop zijn, zou het heel toevallig moeten zijn, dat er net even veel vlaamse als franstalige muntjes zijn binnengebracht. de cotering vandaag ligt aan de ervaring van meneer Eyckmans/Morin. hij bekijkt hoeveel hij er procentueel tegenkomt, en houdt daar rekening mee bij het opstellen van zijn boekje.

ik moet zelf zeggen dat ik in het algemeen tot driedubbel zoveel franse exemplaren tegenkom in tegenstelling tot de vlaamse.

dus die vlaamse zou voor mijn part nog een iets hogere cotatie mogen meekrijgen, maar daar ben ik jammergenoeg (gelukkig?) niet toe bevoegd Smiley

groet

belgjos
Captain Hornet
nieuw lid
**

Er zijn geen feiten, alleen interpretaties! Nietze

« Antwoord #4 Gepost op: 19 April 2004 - 11:59:41 »

Gegroet Belgjos,

Ik zal mijn teller eens moeten aanpassen.
Mijn schatting lag iets anders, iets meer fifty-fifty(44-56%).

AYS

Captain Hornet verzamelt Belgische muntjes (1832-nu), alle soorten, jaartallen en het liefste met een kleine afwijking eraan, per type 3 exemplaren. Ik heb er dus nog een paar te gaan en zal dus nooit verzadigd zijn. Een kleine verzamelaar, maar met een grote passie!
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: